Hvilket internetselskab har de mest loyale kunder?

|Posted by | Alle opslag, Bredbånd
Tags: , ,

Med viden og vurderinger fra 3.645 internetkunder har Loyalty Group International kunne konstatere, at Waoo endnu engang har formået at fastholde deres frontplacering som forbrugernes foretrukne valg inden for internetselskaber. De har for syvende år i træk opnået en topplacering i den årlige BrancheIndex internet-undersøgelse.

Waoo, som bl.a. dominerer i Struer, ligger i spidsen af dette års BrancheIndex internet-undersøgelse med 65 indekspoint. Denne internet-undersøgelse er blevet udarbejdet på baggrund af 3.645 internetkunders vurderinger af deres internet selskab inden for væsentlige områder såsom; produkt- og servicekvalitet, image og værdi for pengene, samt indsigt i internetkundernes årsager til at skifte selskab. Og med en viden om, hvilken udbyder de i dag ville skifte til, hvis det nu skulle være.

Nedenstående tabel viser Loyalty Group International’s internet-undersøgelser for indeværende regnskabsår, men også for 2017 og 2016. Man kan dermed analysere, hvorvidt internet selskaberne har oplevet en fremgang eller et tilbagefald i forhold til perioden 2016 til 2018.

Sammenlign bredbånd allerede nu Op til 1000 kr. i årlig besparelse

Waoo bevarer tronen som forsvarende mestre

Som det kan ses i ovenstående tabel, har alle på nær Waoo haft fremgang, set ud fra en årrække fra 2016 til 2018. Afstanden fra Waoo og til deres nærmest konkurrenter er dermed blevet formindsket, og Fullrate er nu kun 2 indekspoint fra Waoo. I 2017 var afstanden betydeligt større, og der var hele 10 indekspoint mellem førstepladsen, som var Waoo, og andenpladsen Fullrate. Dog kan Fullrate skrive under på, at de gennem de sidste tre år har været blandt top tre og ligget over branchens gennemsnit, der i 2018 ligger på 54 indekspoint.

Den interne konkurrence i internetbranchen er stigende, hvilket kan være en af årsagerne til, at afstanden mellem udbyderne er formindsket sammenlignet med 2017. Dog formåede Waoo at vokse med ca. 40.000 fibernet-kunder i 2017 og havde ved udgangen af året 300.000 fibernet-kunder samlet set.

YouSee i en nedadgående kurve

Danmarks største udbyder YouSee er i dette års BrancheIndex internet-undersøgelse endt på en sidsteplads. De formår kun at trække 48 indekspoint, dog uden tilbagegang sammenlignet med sidste års tal, der ligeledes lå på 48 indekspoint. YouSee har dog i 2017 mistet 38.000 internetkunder, hvilket er et markant for Danmarks største udbyder. I 2016  endte YouSee dog som undersøgelsens tredje dårligste internet selskab, og i 2017 udviklede det sig til det endnu værre, da de endte som undersøgelsens anden dårligeste internet selskab. De ramte desværre bunden, da de i 2018 blev udnævnt som undersøgelsens dårligste internet selskab.

Hvem er Loyalty Group International?

Loyalty Group International er organisationen bag BrancheIndex Internet-undersøgelsen. De bidrager til virksomheders performance gennem et fokus på kundernes loyalitet. Virksomheden har mere end 20 års erfaring inden for udvikling af kundeloyalitet, og det gælder i næsten alle brancher. Loyalty Group International har gennem årene implementeret mere en 500 projekter i 45 lande.

Nu undrer du dig nok over, hvorfor vi spørger om du får fiber nok i hverdagen. For at give dig svaret, så vil vi blot understrege, at Waoo tilbyder forskellige fibernetløsninger, der alle sørger for, at du har tilstrækkeligt med kræfter, når du surfer rundt på internettet eller streamer Netflix.

Fibernettet er stadig mest udbredt i større byer, herunder København, Vejle og Aalborg.

Tryk på knappen nedenunder for at sammenligne markedet for bredbånd allerede nu. 

Find din bredbåndsløsning her Det tager kun 1 minut

Fik du noget ud af artiklen?

Klik på en af stjernerne for at bedømme

Gennemsnits rangering 0 / 5. Antal bedømmelser 0

Ingen bedømmelser indtil videre. Bliv den første til at bedømme artiklen.

Vi er kede af, at artiklen ikke var relevant for dig

Lad os optimere denne artikel

Fortæl os, hvordan vi gør artiklen bedre?

Om Tobias Mølgaard Sørensen

Tobias Mølgaard Sørensen er uddannet journalist og står for content og PR hos Samlino.dk. Han kommer med sin ekspertise indenfor målgruppeorientering og sætter sit personlige præg på indholdet. Han har tidligere leveret historier til blandt andre B.T., Ekstra Bladet og Finans.dk

Hvad tænker du?

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort. Påkrævede felter er markeret med *