Sammenlign priser fra over 30 teleselskaber

  • 3
  • Telmore
  • Fullrate
  • Telia
  • Call Me
  • CBB Mobil
  • Oister
  • Coop Mobil
  • Plenti
  • Waoo
  • Duka
  • LycaMobile
  • Telenor
  • Zenjii
  • Nettalk
  • Bolig:net
  • DLG Tele
  • Happiimobil
  • UnoTel
  • Lebara
  • OK Mobil
  • Dansk Net
  • YouSee
  • Greenspeak
  • GreenTel
  • Kviknet
  • Altibox

Sammenlign og køb i tre simple trin

Danmarks største sammenligningsportal

100% gratis
Hurtigt & nemt
Uafhængig & uvildig

Samlino.dk er stedet, hvor du kan sammenligne priser på mange finansielle ydelser, såsom bilforsikring, bredbånd, mobilabonnement, forbrugslån, mv.

Testimonial person
Mine mobil- og bredbåndsabonnementer har fået et økonomisk serviceeftersyn, efter jeg fik sammenlignet priser og ydelser på Samlino.dk. Rundt regnet sparer jeg DKK 250,- om måneden, efter jeg skiftede til de nye udbydere.
Jonas, Adm. direktør - This Recording Company, København
customerpromise.alt

Få det bedste mobilabonnement i Danmark

Samlino.dk garanterer dig, at du ikke kan finde en billigere pris på selskabernes hjemmeside.

Mobilabonnement

Vi har samlet stort set alle telefonselskaber i Danmark, så du kan få det komplette overblik over markedet. Under abonnementerne kan du læse mere om hvilke services, der er inkluderet, hvilket af de fire mobilnet udbyderen er koblet op på, og om der er 3G eller 4G internet inkluderet. Tjek dækningskortet, hvis du vil være sikker på, at der er optimal dækning i dit område.

Ud over mængden af taletid og datamængde bør du også overveje, om du har brug for 4G. Nogle abonnementer som kun kører på 3G er nemlig billigere, så hvis du primært bruger wifi hjemme, på skole eller arbejde, er det ikke sikkert, at det kan betale sig at betale ekstra for 4G. Det er heller ikke alle mobiltelefoner, der har 4G, så undersøg også om den mobiltelefon du har eller køber med abonnementet kører med 4G.

Oprettelsesgebyret har især betydning for prisen på dit abonnement på kort sigt. Hvis du planlægger at gå efter de gode tilbud eller skifter mobilabonnement ofte, kan det godt betale sig at vælge et mobilpakke med gratis oprettelse.

Der er mange penge at spare, hvis du som forbruger kender dit forbrug, allerede inden du bestiller et nyt abonnement. Her kan du eksempelvis tage højde for, hvor meget data du bruger om måneden. På denne måde kan du undgå, at skulle betale for unødvendig data, som du alligevel ikke bruger. Et andet forbrugspunkt du kan aflæse inden du skifter abonnement er, hvor meget du taler i telefon. Er du en person, der taler meget i telefon, vil et abonnement med fri tale være fordelagtigt for dig at vælge.

Du kan justere din søgning efter disse punkter, når du sammenligner priserne her

I mange mobilabonnementer er der fastsat et forbrug, du som forbruger skal holde dig indenfor. Dette er både i henhold til data, men lige såvel i forbindelse med tale.

Bruger du mere end det data du har i dit abonnement, vil din hastighed i de fleste tilfælde blive sat ned. Nogle mobilselskaber tilbyder også, at man kan købe mere data, mens andre vælger at opkræve penge pr. brugt MB.

I forhold til overforbrug af telefoni er det gennemgående for de fleste mobilselskaber, at du som forbruger betaler omkring 1 krone pr. minut, efter du har opbrugt din taletid.

Det kan altså blive meget dyrt for dig, hvis du ikke er opmærksom på dit forbrug, og vi råder dig derfor endnu en gang til at aflæse dit forbrug, inden du køber dit nye mobilabonnement, og undersøge markedet for at finde det mobilabonnement der passer bedst til dig.

Når du skal aflæse dit forbrug, er det meget enkelt og ligetil. Måden dette gøres på er ved at gå ind på din udbyders hjemmeside, hvorefter du logger ind. Herinde kan du, under “Mit forbrug”, “Selvbetjening” eller lignende, aflæse hvordan dit forbrug ser ud.

Når du skal vælge dit mobilabonnement, kan en væsentlig faktor være at overveje, hvilke ekstra features du kunne tænke dig i dit abonnement. Her er en håndfuld af udbyderne for eksempel begyndt at tilbyde flere former for tillægsydelser, hvor blandt andet abonnement på udvalgte streamingtjenester, kan være en del af prisen. Udover at inkludere streamingtjenester, er størstedelen af mobilselskaberne også begyndt at inkludere udlandstelefoni i deres mobilabonnementer, hvilket kan være en stor fordel, hvis du er en person, der rejser meget. Derudover kan features som musiktjenester, magasiner og ubegrænset SMS/MMS også nævnes som ekstra fordele.

Udover at kunne købe et mobilabonnement, kan du også erhverve dig et taletidskort. Forskellen på de to ting er dog stor. Hvor du med et abonnement betaler for et givet forbrug, betaler du med et taletidskort i stedet for det, du faktisk bruger. Altså er et taletidskort forbrugsbaseret. Et taletidskort kan være brugbart for dig, hvis dit forbrug er rigtig lavt, og du ikke som udgangspunkt bruger data på mobilen. Bruger du din mobiltelefon meget, vil et mobilabonnement altid være en fordel for dig. Dette kommer sig af, at det kan vise sig, at blive en rigtig dyr fornøjelse, hvis du har taletidskort, selv hvis dit forbrug blot er, hvad der svarer til gennemsnittet.

Når du bruger din smartphone er du afhængig af, hvor godt signalet er, der hvor du befinder dig. I Danmark er der tre mobilselskaber, der formidler mobiltelefoni: TDC, Telia/Telenor og 3. Resten af mobilselskaberne lejer sig ind hos dem. Fælles for alle er dog, at de næsten dækker hele Danmark. Der kan være nogle steder, hvor en udbyder har bedre dækning, hvilket kan være afgørende for dig som forbruger. Hvilke mobilabonnementer, der indgår under hvilke dækningskort kan du læse om her .

Hvis du sidder og overvejer, hvilket mobilabonnement du skal have, er der yderligere faktorer, end de tidligere nævnte, der spiller ind. Én af disse er oprettelsesgebyr. De fleste teleselskaber har enten ikke et oprettelsesgebyr, eller også er det på 1 krone. Der findes dog enkelte, hvor oprettelsesgebyret er på et højere beløb end dette. Derfor kan det være en god idé at tjekke, hvad beløbet er på, hvis du ofte skifter dit mobilabonnement.

I forlængelse af, hvorvidt du tit skifter dit mobilabonnement, er det også værd at kigge på, hvorvidt dit nye abonnement har bindingsperiode eller ej. Nogle mobilselskaber opererer med en bindingsperiode på 6 måneder. Dette gør, at du først efter 6 måneder kan skifte dit abonnement. Det er dog snarere undtagelsen end reglen, da de fleste ikke har en bindingsperiode - et tip er altid at tjekke hvorvidt abonnementet har bindingsperiode, og om det i så fald kommer til at have indflydelse på dig, hvis du ofte skifter dit abonnement.

Der er ingen regler om, hvor ofte du skal skifte dit mobilabonnement. Imidlertid er det sådan, at det danske marked for mobilabonnementer er et hårdt marked, hvorfor konkurrenter gerne presser hinandens priser ned. En god tommelfingerregel er derfor, at du tjekker markedet omtrent hver 6. måned for at se, om du har nogle penge at kunne spare. Her kan du gøre brug af denne side til at sammenligne priserne.

Mobildata er det du bruger når du, med din mobil, laver noget på internettet, eller benytter apps, der kræver internetadgang. Dog bruger du ikke data, hvis du surfer på internettet, i mens du er koblet på WiFi.

Hvor meget data du skal have i dit mobilabonnement afhænger meget af, hvilken slags person du er - er du en person, der er meget på farten, og er en hyppig bruger af din smartphone vil et abonnement med fri data måske være ideelt for dig. Er du derimod typen, der oftest bruger mobilen, når du har WiFi, og knap så meget udover det, bør du nok ikke gå efter abonnementet med fri data.

Hvor vigtigt data er for dig, er meget individuelt, men som udgangspunkt anbefales det dog, at du som minimum køber et mobilabonnement med minimum 2 GB data, da den gennemsnitlige dansker bruger 3,23 GB om måneden.

Hvis du vil vide mere om mobiltelefoni, kan du besøge vores guide til mobilabonnement eller tage et kig på FAQ. Vores Ordliste til mobilabonnement giver indsigt i begreber og forklarer dem i dybden. Hvis du synes, at der mangler noget, er du altid velkommen til at skrive til os.

Med Samlino får du gratis og uafhængig markedssammenligning, så der er ingen grund til at besøge flere udbyderes hjemmesider. Du skal blot gøre op med dig selv, hvilke behov du har, og derefter kan sammenligningen gå i gang!

Gratis sparetips

Få de bedste sparetips og deals direkte i din inbox ved at skrive dig op til vores nyhedsbrev.