FAQ til Mobilabonnementer

Hvorfor bruge Samlino.dk?

Det er dejligt at gøre en god handel og få mest muligt ud af sine penge - derfor skal du bruge Samlino.dk. Vi skaber gennemsigtighed med de forskellige produkter, ved at sætte dem over for hinanden. Vi har udarbejdet filtre, der gør det let for dig som bruger at indsætte dine variable for parametre som pris og dataforbrug og så sammenligne de forskellige udbydere. Du skal derfor bruge Samlino.dk, hvis du ikke har i sinde at betale for meget, og ønsker få skabt et overblik over markedet for eksempelvis mobilabonnementer.

Hvordan sammenligner jeg mobilselskaber på Samlino.dk?

Du går ind på Samlino.dk under mobilabonnementer, og vælger hvorvidt du vil have en pakkeløsning, med et bestemt antal timers taletid og data, eller du vælger en løsning, hvor du betaler for forbrug. Herefter kan du øverst på siden bruge vores filtre til eksempelvis at få alle udbud fra et specifikt teleselskab. Derudover kan du sortere på taletid, data og pris for at sammenligne de forskellige mobilpakker. Hvis du specifikt søger et abonnement uden binding, kan du også filtrere dette, og det samme hvis du ønsker, at 4G netværket skal være inkluderet i prisen. På den måde får du som forbruger overskuelig information om priser på mobilabonnementer på hele markedet, med meget få klik på musen.

Hvad skal jeg fokusere på, når jeg vælger teleselskab?

Du skal fokusere på dine behov! Vi har lavet filtre, der gør det muligt for dig kun at se tilbud som matcher dit behov. Her kan du frasortere alle de mobilabonnementer, som har under en vis mængde taletid og data. Endvidere har du også mulighed for kun at se abonnementer, der har 4G internet, inkluderet musik eller ubegrænset SMS og MMS. Derfor er Samlino.dk den perfekte sammenligningsside til at få skabt et overblik over indholdet i de forskellige mobilabonnementer.

Kan jeg beholde mit gamle nummer hvis jeg skifter mobilabonnement?

Ja, du kan altid beholde dit gamle nummer. Alle mobilselskaber tilbyder, at du kan få flyttet dit gamle nummer nummer med over til det nye abonnement. Hvis du vælger at trykke på ”Bestil nu” på Samlino.dk, vil du blive overflyttet til teleudbyderens hjemmeside, og i forbindelse med bestillingen af dit nye mobilabonnement, kan du så vælge hvorvidt du vil have nyt nummer, eller beholde det gamle.

Hvad er forskellen på 3G og 4G netværk?

Den store forskel ligger i, at 4G netværket er specielt designet til internetkommunikation, mens 3G oprindelig var designet til telefonopkald. En af de største forskelle mellem 3G- og 4G netværker er de udbudte downloadhastigheder. Oprindeligt var downloadhastigheden på 3G netværket fra 0,6 til 1,4 Megabit per sekund. Det nye 4G netværk, der er baseret på LTE teknologi, tilbyder downloadhastigheder på op til 100 Mbit i sekundet. Det er kun de ”nyere” smartphones, der kan køre på 4G netværk – så undersøg om din telefon kan bruge 4G netværk, når du begynder at sammenligne priserne på Samlino.dk. Du kan blandt andet bruge Samlino.dks filtre til kun at søge på abonnementer, hvor 4G er inkluderet i prisen.

Hvad nu hvis min bindingsperiode ikke er slut, kan jeg så stadig skifte mobilabonnement?

Du bør vente med at skifte abonnement, til din bindingsperiode er løbet ud, hvis du eksempelvis har tegnet et abonnement med afbetaling på en mobiltelefon. Der foreligger dog muligheden for at betale det resterende beløb man skylder for telefonen til udbyderen og så derefter skifte abonnement.

De fleste abonnementer har en måneds opsigelse, og du kan derfor ret frit tegne nyt teleabonnement og opsige dit gamle. Du kan på Samlino.dk få skabt dig et perfekt overblik over, hvilken bindingsperiode der er på diverse abonnementer. Derudover kan du gennem Samlino.dk filtrere de abonnementer fra, som har en bindingsperiode.

Kan jeg opgradere eller nedgradere mit abonnement som det passer mig?

Når du har tegnet et abonnement med en udbyder, vil du ofte kunne skifte til enten et mindre eller større abonnement uden at skulle betale et oprettelsesgebyr. Dette er dog individuelt for hver teleudbyder.

Hvordan bliver mit dataforbrug beregnet?

Dit dataforbrug bliver udregnet på baggrund af hvor mange MB-data, du downloader hver måned. Det er primært når man streamer film og videoer, at man virkelige bruger mange MB-data. Eksempelvis bruger man ca. 2,5 MB på at sende og modtage op mod 100 e-mails og mellem 5-20 MB at downloade en app. Til gengæld kan man bruge helt op mod 600MB på at streame 1 times video på filmtjenester som Netflix eller Viaplay via din mobil eller tablet. Du vil kunne se dit forbrug, hvis du logger ind på din nyværende mobiludbyders hjemmeside. Telefonen registrerer også forbruget selv, men så skal du nulstille tælleren hver måned.

Kan jeg få et dataabonnement til min iPad eller tablet?

I mange abonnementer, kan du få et ekstra sim-kort til en tablet, hvor du kan dele datamængden fra dit mobilabonnement. Når du således er på farten og gerne vil anvende din tablet til at gå på nettet, kan du anvende den dataaftale, du allerede har købt til din mobiltelefon.

Sammenlign og køb i tre simple trin

TRIN 1

Vælg hvilken kategori du vil sammenligne

TRIN 2

Sammenlign tilbudene

TRIN 3

Vælg den bedste løsning for dig